érdekes


Hidroterápia otthon
2011.11.09.

Hideg karfürdő
Mire? Idegesség következtében fellépő szívdobogás, magas pulzus esetén, valamint vérkeringési problémákra. Megterhelő fizikai munka után fáradtság, kimerültség enyhítésére.
Hogyan? 10-30 másodpercig lógassuk karjainkat felkar középig 15 fokos vízbe. A vízfürdő elkészítésére a mosdókagylót használhatjuk.

Meleg karfürdő
Mire? Helyi gyulladások, rosszul gyógyuló sebek kezelésére. Ízületi gyulladások, reumatikus fájdalmak enyhítésére.
Hogyan? 35-38 fokos vízben 10-20 percig végezzük a hideg karfürdőnél leírtak szerint. Kényelmesebb, ha a mosdókagyló elé egy széket tolunk.

 

Fotó: Petar_C

Hideg lábfürdő
Mire? A keringés javítására, visszeres panaszok esetén, frissítésre, nehézláb érzés enyhítésére.
Hogyan? 15 fokos vízben max. 3 percig áztatjuk a lábakat. Ehhez egy egyszerű lavórt használhatunk. Ezt követően szárazra töröljük a lábfejet, és bebugyoláljuk, melegen tartjuk.

Meleg lábfürdő
Mire? Megfázásra, felfázásra, húgyúti fertőzések, vesemedence-gyulladás esetén.
Hogyan? 35-37 fokos vízben áztatjuk a lábunkat 10-20 percig. Ehhez használhatunk különböző kényeztető adalékokat is, például fürdősót, gyógynövényeket. A lábfürdő végeztével, hideg vízzel tusoljuk le a lábunkat, szárazra töröljük, és meleg zoknit húzunk.

Különleges gyógymódok

Víztaposás
Ha nem csordogál otthonunk mellett egy patak, akkor nyugodtan próbálkozhatunk a fürdőkádban is. Lábszárközépig hideg vizet engedünk, és egyhelyben lépkedünk, azaz az egyik lábunkat mindig kiemelve tapossuk a vizet. Hatása a hideg lábfürdőével megegyező.

Hótaposás mezítláb - Téli extrémsport bátrabbaknak
Az immunrendszer erősítésének egyik extravagáns módja. 2-5 percig járkáljunk folyamatosan a hóban (ne álljunk meg). Ezt követően persze gyorsan melegítsük fel a lábunkat. Felfázósok inkább kerüljék a hótaposást.


Ősszel/tavasszal ugyanezt megtehetjük a reggeli harmatos fűben is, ez esetben akár negyedórát is lubickolhat a lábunk a hűvös harmatcseppek tengerében.




|